SÜREÇ YÖNETİMİ
Müşteri isteklerini karşılayacak çıktıların elde edilebilmesi için, girdiler üzerinde katma değer yaratan faaliyetlere "süreç" denir.
Süreç; işlerin işleyişini ve birbirleriyle olan bağlantılarını ortaya koyar, süreç yönetimi de bu işleyişlerin sistematik bir şekilde şirketlerin hedeflerine ulaşması yönünde organize edilmesini amaçlar. Bunun için de süreçlerin katma değer oluşturacak şekilde yapılandırılması, iyileştirilmesi ve sürekli geliştirilmesi gerekmektedir. İyi yönetilemeyen süreçlerde verimsizlikler, aksaklıklar ve kopukluklar olduğu ve bu durumun şirketin hedeflerine ulaşması konusunda olumsuz sonuçlar doğuracağı bilinmelidir.
Süreçlerin verimliliği artırabilecek şekilde yönetilebilmesi için önce ne olduğu ve nasıl tanımlanacağının anlaşılması gerekmektedir. Süreci etkileyecek olan öğeler; tedarikçiler, girdiler, çıktılar, müşteriler, geri bildirimler, sınırlar, sağlayıcılar ve süreç sahibidir.
Süreci etkileyecek olan öğeler;
- Tedarikçiler,
- Girdiler,
- Çıktılar,
- Müşteriler,
- Geri bildirimler,
- Sınırlar,
- Sağlayıcılar ve
- Süreç Sahibidir.
Öğeleri de kısaca tanımlayacak olursak;
- Tedarikçiler; girdiyi sağlayan taraftır. Kişi ya da kuruluş olabileceği gibi sürece bağlı organizasyonun içinden veya dışından olabilirler.
- Girdiler; sürecin sonunda çıktıya dönüşen talep, mal hizmet ve ya kaynaklardır. Sürece dışardan katılarak süreci harekete geçirirler.
- Çıktılar; süreç tarafından oluşturulan mal veya hizmettir.
- Müşteriler; çıktıların kullanıcı olan tarafıdır. İç ve dış olarak ikiye ayrılır. İç müşteri sürecin içinde yer alan bir sonraki adımda çıktıyı kullanacak olan müşterilerdir. Dış müşteri ise sürecin dışında kalan nihai müşterilerdir.
- Geri bildirimler; müşteriden ve sürecin işleyişi sırasında kullanılan kaynaklardan elde edilen bilgilerdir.
- Sınırlar; süreci kapsayan prosedürler ve görevlerdir.
- Sağlayıcılar; girdilerin çıktıya dönüştürülmesinde rol alan fonksiyonlardır.
- Süreç Sahibi; sürecin çalışması ve iyileştirilmesinden sorumlu olan kişidir.
Süreçler ayrıca kendine has özelliklere de sahiptir. Bunlar;
- Dönüştürme
- Tekrarlanabilirlik
- Değişkenlik
- Belirsizliktir
CPA Danışmanlık Hizmetlerinin tecrübesi ile firmanıza değer katabilmek için bize buradan ulaşabilirsiniz.