Kurumsal Check-Up Nedir?
Kurumsal Check-Up Amacı: Kuruluşların mevcut yapılarını inceleyerek, daha verimli, karlı bir kurum haline gelebilmesi için gerekli olan şartların tespit edilmesidir. Yöntem: İdeal bir firmanın sahip olması gereken şartlar, sürdürülebilir büyüme, karlılığının ve verimliliğin artırılması için gereken kriterleri analiz ile sorgulamaktayız.
Analiz yaparken; yüz yüze mülakat, anket doldurulması (firma sahibi/genel müdür ve çalışan sorumlular), gözlem ve bulgu elde etmek olmak üzere farklı yoldan bilgileri toplayarak objektif sonuçlara ulaşmayı hedeflemekteyiz. Analiz aşamasında her firmadan birden fazla kişi ile (genel müdür, firma sahibi, kritik personeller) ve birden fazla veri toplama araçları ile çalışma yaparak doğru tetkik aşamasını tamamlamış olacağız. Analizimiz 7 ana başlıktan oluşmaktadır.
Analiz Başlıkları:
- Yönetim Analizi
- Satın alma Analizi
- Müşteri İlişkileri Yönetimi Analizi (Yurt içi ve yurtdışı (ihracat)) satış ve pazarlaması dahil
- Üretim & Hizmet Yönetimi Analizi
- Altyapı Analizi (makine parkı, teçhizat, araç, bina v.s.)
- İnsan Kaynakları Yönetimi Analizi
- Muhasebe & Finans Yönetimi Analizi
- Risk Analizi ve değerlendirilmesi
Danışmanlık Sürecimiz
Danışmanlık süreci soğuk temas denilen danışmanın işletme ile iletişime geçmesi sonucu veya işletmenin herhangi bir ihtiyacından dolayı danışman ile iletişime geçmesi ile başlar. Bu temas süresi boyunca danışmanın ihtiyaçlarını karşılayıp karşılamayacağı ve danışmanın firmaya hitap edip etmediği konuları netleştirilerek çalışmanın başlayıp başlamayacağına karar verilir. Başlanması kararı durumunda danışmanlık sözleşmesi imzalanır.
İlk temasın ardından anlaşılması durumunda firmanın ihtiyaçları belirlenmesine yönelik danışmanın belirleyeceği katılımcılarla toplantı gerçekleştirilir. Toplantıya danışman başkanlık eder. Toplantı daha çok firmanın mevcut durumun analiz edilmesine yönelik sürdürülür. Ve toplantının sonunda sorunlar ve eksiklikler ana hatları ile belirlenir.
İşletmenin taleplerinin karşılanması için danışmanın hangi görevleri yerine getirmesi gerekliliği müşterek olarak belirlenir. Bu görevleri yerine getirirken firmadan kimlerin iletişimde olacağı ihtiyaç olması halinde müşteri veya tedarikçilerden kimlerle iletişime geçmesi gerekliliği ortaya konur.
Danışmanın görev tanımı belirlendikten sonra bu görevleri yerine getirirken performansının ölçümlenebilmesi için performans kriterlerinin ve hedeflerin ortaya konması gerekmektedir. Bu hedeflerin ne kadarlık kısımlarının tamamlandıkları ise proje süresince periyodik olarak kontrol edilerek projenin temposu ayarlanır.
Hedefler bazen birbiri ile ilişki içerisinde bulunmaktadır. Ve bir hedefin gerçekleştirilebilmesi için başka bir hedefin öncelikli olarak gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Bu yüzden hangi hedefin hangi sıra ile ulaşılacağı planlanması gerekmektedir. Bu aşamanın ardından proje planı oluşur ve işletmeye beyan edilir.
Gözlem, mülakat ve anketler uygulanarak danışmanın ihtiyacı olan bilgiler tedarik edilir. Bu aşamada çalışanların mesailerinde feragat etmeleri gerekmektedir. Ve doğru bilgiyi danışmana ulaştırmaları gerekmektedir.
Veriler toplandıktan sonra karmaşık olan verilerin düzenlenmesi sınıflandırılması ardından analiz edilerek yorumlanması gerekmektedir. Hangi veriyi nerde nasıl kullanılacağı verilerin doğruyu yansıtıp yansıtmadığı, başka türlü nasıl verilerin elde edilebileceği konusunda önerilerde bulunulur
Ana aşama olan uygulama aşaması projenin %80’lik bir kısmını kapsamaktadır. Verilerin elde edilmesindeki kolaylık uygulamada görülmeyebilir. Bu tip sorunlara değişime karşı direnme, kültürel statüko, danışmana karşı duyulan güvensizlik gibi etkiler sebep olmaktadır. Sorunların çözülebilmesi için ise planın sıkı kontrol edilip sorunların meydana geldiği noktalara yoğunlaşarak çözüm önerileri getirmek danışmanın başlıca görevidir.
Uygulamanın tamamlanması ve sözleşmedeki sürenin dolması ile görev sona erdirilir. Fakat sona erdirilemeden önce nihai bir analiz geçekleştirilerek firmada yapılan işlemler ve etkileri yönetime raporlanır.
Danışmanlık Hizmetlerimiz
Danışmanlık hizmetlerimizi inceleyin. Siz işinize odaklanın biz çözümler sunalım.
Belgelendirme ve Denetim Hizmetlerimiz
ISO, IATF, GOST-R, CE ve HELAL belgelendirmeleri konularında sunduğumuz hizmetleri görmek ister misiniz?
Yıllık Tecrübe
Mutlu Danışan
Eğitim Organizasyonu
Bizimle İletişime Geçin
İletişim formumuzu doldurup bize mesajınızı iletebilirsiniz.
Telefon:
E-Mail:
Adres:
Tepecik Mahallesi Feridun Özbay Cad. Emrullah İş Hanı No:5 Kat:2 İzmit / Kocaeli / TÜRKİYE